*فرم فرهنگ ایمنی بیمار

فرهنگ ایمنی بیمار
  • 0
  • سن*فقط یک مورد انتخاب کنید
    20 تا 30 سال
    31 تا 40سال
    41 تا 50 سال
    بیشتر از 50 سال
    1
  • جنسیت*
    2
  • شغل*
    3
  • وضعیت استخدامی*
    4
  • واحد محل خدمت*
    5
  • ساعات کاری در هفته*
    6
  • پست سازمانی*
    7
  • سابقه کار در بیمارستان*
    8
  • سابقه کار در واحد فعلی*
    9
  • سابقه کار در حرفه*
    10
  • نوع شیفت*
    11
  • سوالات
    12
  • بعد تناوب گزارشدهی رخدادها
    13
  • وقتی اشتباهی رخ می دهد، ولی پیش از آنکه بیمار را تحت تاثیر قرار دهد کشف و تصحیح می شود.چقدر این موارد گزارش می شود؟*
    هرگز
    بندرت
    گاهی اوقات
    بیشتر اوقات
    همیشه
    14
  • وقتی اشتباهی رخ می دهد، اما آن اشتباه به اندازه ای مهم نیست که بتواند به بیمار صدمه بزند. چقدر این موارد گزارش می شود؟*
    هرگز
    بندرت
    گاهی اوقات
    بیشتر اوقات
    همیشه
    15
  • وقتی اشتباهی رخ می دهد،که می تواند منجر به آسیب زدن بیمار شود، ولی در نهایت هیچ اتفاقی برای بیمار نمی افتد. چقدر این موارد گزارش میشود؟*
    هرگز
    بندرت
    گاهی اوقات
    بیشتر اوقات
    همیشه
    16
  • بعد درک کلی از ایمنی بیمار
    17
  • تنها شانس و اقبال باعث می شود که اشتباهات جدی تر در اینجا اتفاق نیفتد.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    18
  • ایمنی بیمار هیچگاه برای انجام کارهای بیشتر فدا نمی شود.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    19
  • در این واحد مشکلات مربوط به ایمنی بیمار وجود دارد.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    20
  • سیستم ها و رویه های موجود در این واحد در جلوگیری از بروز خطا بخوبی عمل می کنند.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    21
  • بعد انتظارات و اقدامات مدیریت در راستای ایمنی بیمار
    22
  • سوپروایزر/مدیر این واحد هنگامیکه مشاهده می کند کاری بر طبق رویه های ایمنی بیمار انجام گرفته از کارکنان تشکر کرده و از آنان تمجید می کند.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    23
  • سوپروایزر/مدیر این واحد به طور جدی به پیشنهادات کارکنان برای بهبود ایمنی بیمار توجه می کند.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    24
  • زمانیکه فشار کار زیاد می شود، سوپروایزر/مدیر از ما می خواهد که سریعتر کار کنیم، حتی اگر به معنی میانبر زدن (عدم انجام قسمتی از کار) باشد*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    25
  • سوپروایزر/مدیر این واحد از مشکالت مربوط به امنیت بیمار که به میزان زیاد رخ می دهد چشم پوشی می کند.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    26
  • بعد یادگیری سازمانی
    27
  • کارکنان این واحد فعاالنه کارهای مختلفی را به منظور بهبود ایمنی بیمار انجام می دهند.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    28
  • در اینجا اشتباهات منجر به تغییرات مثبت می شود.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    29
  • پس از آنکه به منظور بهبود ایمنی بیمار تغییراتی ایجاد کردیم، اثربخشی تغییرات را مورد ارزیابی قرار می دهیم.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    30
  • بعد کار تیمی درون واحدهای سازمانی
    31
  • کارکنان در این واحد از یکدیگر حمایت می کنند.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    32
  • زمانی که نیاز به انجام دادن کار زیاد درمدت کوتاهی هستیم، همگی به عنوان یک تیم دور هم جمع می شویم تا به کمک هم آن را انجام دهیم.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    33
  • در این واحد کارکنان با احترام با یکدیگر برخورد می کنند.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    34
  • زمانیکه یک قسمت در این واحد با کار زیادی روبرو می شود، سایر قسمت های واحد به کمکش می شتابند*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    35
  • بعد بازبودن مجاری ارتباطی
    36
  • کارکنان در صورت مشاهده عملی که ممکن است برای بیمار ایجاد مشکل کند، آزادانه و با صراحت لب به سخن می گشایند*
    هرگز
    بندرت
    گاهی
    بیشتر
    همیشه
    37
  • کارکنان می توانند آزادانه اقدامات و تصمیمات مسئولین بیمارستان را مورد پرسش قرار دهند.*
    هرگز
    بندرت
    گاهی
    بیشتر
    همیشه
    38
  • کارکنان زمانیکه احساس می کند، اقدامی می تواند ایمنی بیمار را به مخاطره بیاندازد، از تذکر دادن و جویا شدن دلیل انجام آن هراس دارند.*
    هرگز
    بندرت
    گاهی
    بیشتر
    همیشه
    39
  • بعد ارتباطات و ارائه بازخورد در مورد خطاها
    40
  • به ما درباره تغییراتی که بر اساس گزارش های حوادث ناخواسته صورت می پذیرد، بازخورد داده می شود.*
    هرگز
    بندرت
    گاهی
    بیشتر
    همیشه
    41
  • ما از خطاهایی که در این واحد اتفاق می افتد، مطلع می شویم.*
    هرگز
    بندرت
    گاهی
    بیشتر
    همیشه
    42
  • در این واحد، ما راه های مقابله با وقوع مجدد خطا ها را مورد بحث قرار می دهیم.*
    هرگز
    بندرت
    گاهی
    بیشتر
    همیشه
    43
  • بعد پاسخ غیرتنبیهی در قبال رویداد خطا
    44
  • کارکنان احساس می کنند اشتباهاتشان باعث می شود که در مورد آن ها طرز فکر تغییر کرده و به گونه ای دیگر به آنها نگریسته شود.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    45
  • وقتی حادثه ای گزارش می شود، احساس می شود که بیش تر درمورد شخص نوشته می شود تا خود مسئله.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    46
  • کارکنان نگران این هستند که اشتباهاتشان در پرونده شغلی آنها ثبت شود.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    47
  • بعد مسائل مربوط به کارکنان
    48
  • تعداد کارکنان برای انجام کار کافی می باشد*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    49
  • کارکنان در این واحد ساعت های طوالنی کار می کنند (بیش از زمان ایده آل کار پرسنل برای مراقبت از بیمار).*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    50
  • ما از کارکنان موقت بیش از حد استاندارد (ایده آل برای مراقبت از بیمار) استفاده می کنیم.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    51
  • ما در وضعیت بحرانی کار می کنیم، یعنی سعی می کنیم حجم زیادی از کار را با سرعت بسیار زیاد انجام دهیم.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    52
  • بعد حمایت مدیریت از ایمنی بیمار
    53
  • مدیریت بیمارستان جو کاری را بوجود آورده که ایمنی بیمار را ارتقا می بخشد.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    54
  • اقدامات مدیریت بیمارستان نشان می دهد، مسئله ایمنی بیمار در بیمارستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و جزء اولویت هاست*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    55
  • به نظر می رسد که مدیریت بیمارستان فقط پس از رخ دادن یک حادثه ناخواسته به مسئله ایمنی بیمار عالقمند شده و توجه نشان می دهد.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    56
  • 57
  • بعد کار تیمی مابین واحدهای سازمانی
    58
  • واحدهای بیمارستانی با یکدیگر به خوبی هماهنگ نیستند.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    59
  • همکاری خوبی بین واحدهایی که نیاز به کار با یکدیگر دارند وجود دارد.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    60
  • کار با کارکنان سایر واحدهای بیمارستان اغلب ناخوشایند است.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    61
  • واحدهای بیمارستانی به منظور فراهم کردن بهترین مراقبت برای بیمار به خوبی با یکدیگر کار می کنند.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    62
  • بعد تبادل و انتقال اطلاعات
    63
  • درهنگام جابجایی بیماران از واحدی به واحد دیگر ممکن است بعضی از چیزها از قلم بیفتد..*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    64
  • اطالعات مهم در مورد مراقبت از بیمار اغلب به هنگام تغییر شیفت از دست می رود(گم می شود).*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    65
  • اغلب در مبادله اطالعات ما بین بخش های بیمارستانی مشکل بوجود می آید.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    66
  • تغییر شیفت کارکنان در این بیمارستان برای بیماران ایجاد مشکل می کند.*
    کاملا موافقم
    موافقم
    نظری ندارم
    مخالفم
    کاملا مخالفم
    67
  • 68
  • به طور کلی چه نمره ای را برای ایمنی بیمار در واحد خود در نظر می گیرید؟*
    عالی
    بسیار خوب
    قابل قبول
    ضعیف
    بسیار ضعیف
    69
  • در ماه گذشته چند مورد گزارش دهی خطا داشته اید؟*
    صفر مورد
    2 - 1 مورد
    5 - 3 مورد
    10 - 6 مورد
    20 - 11 مورد
    بیشتر از 21 مورد
    70