مدیریت اطلاعات سلامت
فاطمه پیرقلی
مدرک تحصیلی : کارشناس آمار و مدارک پزشکی
شرح وظایف
- تقسیم کار بین پرسنل تحت سرپرستی و نظارت بر نحوه صحیح عملکرد ایشان
- شرکت در کمیته های بیمارستانی ذیربط و تنظیم و پیگیری صورتجلسات کمیته مدرک پزشکی بعنوان دبیر کمیته
- نظارت بر صدور جواز دفن و گواهی ولادت
- نظارت بر تکمیل بودن پرونده ها در زمان پذیرش تا ترخیص بیمار
- تهیه گزارشات ، اطلاعات و آمارهای مختلف برای مقامات ذیصلاح
- پیگیری نامه های اداری و قضایی(بیمه ، پزشکی قانونی ، دادگاه ، نیروی انتظامی و ...) با رعایت اصول محرمانگی
- برآورد و پیگیری نیازهای بخش مدارک پزشکی
- نظارت بر ورود و خروج پرونده ها
- نظارت بر نحوه پاسخگویی به شکایات قانونی
- همکاری در تحویل پرونده جهت امور تحقیقاتی
- درخواست و نظارت بر تهیه کلیه فرمها و پوشه های پرونده های بیمارستانی
- بررسی و تحقیق درباره طراحی و اصلاح بهبود فرمهای مدارک پزشکی ، روشهای کار ، وسایل ، جا و مکان بخش مدارک پزشکی
- بررسی آمار و گزارش اقدامات واحد مربوطه به صورت ماهیانه جهت ارائه به مقام مافوق
- شرکت در برنامه های آموزشی- تحقیقاتی و مطالعه آخرین پیشرفتها در زمینه شغلی
- آموزش تئوری و عملی افراد تحت نظر
- نظارت بر رعایت نظم و انضباط اداری پرسنل
- پیگیری تأمین نیروی انسانی در واحد مربوطه
- تهیه برنامه کشیک پرسنل و محاسبه ساعت اضافه کار و امتیاز طرح مشارکت کارکنان با هماهنگی واحدهای ذیربط
- ارزشیابی سالیانه و ماهیانه کارکنان تحت پوشش
- برنامه ریزی ، تقسیم کار و در صورت مرخصی جایگزینی نیرو در واحد مربوطه
- نظارت بر عمکرد و نحوه برخورد کارکنان تحت پوشش.
- برقراری ارتباط منطقی بین بخش مدارک پزشکی و سایر بخشهای بیمارستان
- حضور و غیاب کارآموزان رشته مدارک پزشکی و کنترل آنها طبق چک لیستهای مربوطه
- همکاری و ارتباط نزدیک با پرسنل واحدهای بخش مدارک پزشکی و سایر بخشهای بیمارستان
- دارا بودن حسن خلق و روابط عمومی بالا برای برقراری ارتباط با ارباب رجوع و پرسنل
- پیگیری و انجام اموری که از طرف مقام مافوق ابلاغ می شود